torsdag 22 september 2011

Fiskgratäng med tacosmak

  • 600 g fiskfilé, t ex sej 
  • 1 tsk salt 
  • 2 1/2 dl Kelda mellangrädde 
  • 1½-2 dl tacosås, medium eller hot 
  • 1-2 tsk sambal oelek
  • 2 dl riven ost
  • 15-20 tortillachips


  1. Sätt ugnen på 225°. Tina fisken om den är fryst. Salta och lägg dem i en smord ugnssäker form. 
  2. Blanda grädde, tacosås och ost. Häll över fisken och ställ sedan in formen i ugnen i ca 15 min.
  3. Ta ut formen, krossa chipsen och strö över. In i ugnen igen i ca 10 min. Servera med kokt potatis eller ris.
Kommentar: Tyckte detta blev jättegott! Sambon var inte lika imponerad, men jag tror det mest berodde på fisken, inte själva såsen (använde sej). Sambal oelek hade jag i för att få lite mer sting i det, eftersom jag hade medium tacosås.   

0 kommentarer: