måndag 8 februari 2010

Vit chokladmousse med frukt

Sambon fyller 26 idag. Igår firades detta med 3-rätters! Jag konstaterade snabbt att det var nog de fulaste tre rätter jag sett.


Efterrrätt:
Vit chokladmousse med frukt

  • 1 dl vispgrädde
  • 100g vit blockchoklad
  • 1 dl kesella
  • mango
  • vindruvor
  • physalis
  • ananas
  • hallon
  • kiwi
  1. Vispa grädden fluffigt
  2. Smält chokladen i vattenbad
  3. Blanda choklad + kesella
  4. Vänd ner i grädden
  5. Fördela i glas och ställ i kylen minst 2 timmar
  6. Vid servering: toppa moussen med frukten
Kommentar: Vi använde frysta frukter som vi värmde på ett fat i mikron innan vi fördelade över moussen. Det var gott, men jag föredrar mörk choklad framför vit. Anledningen till att vi inte använde det är att sambon är allergisk mot all choklad utom vit.

1 kommentarer:

Lisa sa...

Jag hittade mitt recept på chokladmouuse och det är inte smma. i mitt ska man ha ett ägg också.

Det ser jättegott ut! Gillar uppläggningen särskilt :-)